“ Η επιτυχία δεν είναι το κλειδί για την ευτυχία. Η ευτυχία είναι το κλειδί για την επιτυχία.”
Άλμπερτ Σβάιτσερ
“Θολό νερό. Αν μείνει ακίνητο, γίνεται διαυγές.”
Λάο Τσε

“Οι φυσικές δυνάμεις εντός μας είναι οι πραγματικοί θεραπευτές της νόσου.”
Ιπποκράτης
“Ας γίνουμε εμείς η αλλαγή που θέλουμε να δούμε στον κόσμο..”
Μαχάτμα Γκάντι


 

"Είμαι 10 χρονών και ζώ στη Χίο. Προπονούμαι με τον κ. Τζούμπα από τον Σεπτέμβριο του 2010, γιατί ο προπονητής μου  (Willem Van Sluijs) στον Φάρο Βαρβασίου πίστευε ότι έπρεπε να κάνω προπονήσεις υψηλού επιπέδου με ένα μετρ του αθλήματος.  Με τον κ. Τζούμπα δουλεύουμε από απόσταση με τη βοήθεια του internet. Οι προπονήσεις μας είναι κάτι μαγικό για μένα γιατί έμαθα να σκέφτομαι σωστά, να σχεδιάζω, να χρησιμοποιώ την φαντασία μου και πολλά άλλα σπουδαία πράγματα για το σκάκι. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι με έμαθε να πιστεύω στον εαυτό μου. Μία μέρα πριν το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα 2011  (κατηγορία U10)  μου είπε «αν πιστέψεις στον εαυτό σου θα πάρεις μετάλλιο Βασίλη» και εγώ τον άκουσα και το πήρα (2ος με ισοβαθμία στην πρώτη θέση)."
Βασίλης Παπακώστας

 

 

Papakostas


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ "ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ"

 

Το πρόγραμμα "ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ" απευθύνεται σε έμπειρους παίκτες οι οποίοι έχουν ως στόχο την κατάκτηση πανελληνίου ή διεθνούς πρωταθλήματος. Απευθύνεται επίσης σε όσους επιθυμούν να βελτιώσουν το παιχνίδι τους και να αποκτήσουν τον επόμενο εθνικό ή διεθνή τους τίτλο.Το πρόγραμμα είναι ιδιαίτερα εντατικό και απαιτητικό και έχει προτεινόμενη διάρκεια 6-12 μήνες, ανάλογα με το επίπεδο του παίκτη.

 

Ενδεικτικά καλύπτει τους ακόλουθους τομείς:

- Ψυχολογία

- Διατροφή

- Φυσική κατάσταση

- Μελέτη παρτίδων βασικών αντιπάλων

- Ρεπερτόριο ανοιγμάτων - καινοτομίες

- Ανάλυση παρτίδων και εύρεση αδύνατων σημείων

- Μελέτη μέσου και φινάλε

- Ασκήσεις

- Φιλικό ματς προετοιμασίας

- Πλήρης υποστήριξη κατά τη διάρκεια του πρωταθλήματος ή των τουρνουά απόκτησης τίτλου

 

 

 

 

 


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ "ΓΙΑΤΙ ΕΧΑΣΑ;"

 

Η ανάλυση των παρτίδων και ο εντοπισμός των αδύνατων σημείων είναι μια σημαντική διαδικασία που συμβάλλει στην ουσιαστική βελτίωση των ικανοτήτων κάθε σκακιστή. Ο Κάρποβ ισχυριζόταν ότι για να αναλύσει σε ικανοποιητικό βάθος μια παρτίδα απαιτούνταν τουλάχιστον 2 με 3 μέρες. Το πρόγραμμα σας δίνει τη δυνατότητα να στείλετε μέσω email οποιοδήποτε αριθμό παρτίδων και να απολαύσετε τα εξής:

 

- Επαγγελματική ανάλυση στην Ελληνική γλώσσα

- Επισήμανση όλων των λαθών και των γενικών αδυναμιών του παιχνιδιού σας

- Προτεινόμενη ύλη μελέτης για το άνοιγμα

- Προτεινόμενη ύλη μελέτης για το μέσο

- Προτεινόμενη ύλη μελέτης για το φινάλε

- Συνεδρία παρουσίασης ανάλυσης

 

 

 


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ "ΣΚΑΚΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ"

 

Σας βοηθάμε να κάνετε την πρώτη σας κίνηση με το πρόγραμμα εθελοντικής προσφοράς μέσω διαδικτύου "ΣΚΑΚΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ". Απευθύνεται κυρίως σε ερασιτέχνες φίλους του σκακιού και σε όσους επιθυμούν να ξεκινήσουν την συστηματική ενασχόλησή τους με το σκάκι για πρώτη φορά. Επίσης, απευθύνεται σε γονείς που έχουν μικρά παιδιά και θέλουν να καθοδηγηθούν για ένα σωστό ξεκίνημα.

 

Το πρόγραμμα έχει την εξής θεματολογία:

 

1. Τι είναι το σκάκι

2. Οφέλη για τα παιδιά

3. Πως βελτιώνει κάποιος το παιχνίδι του

4. Προτεινόμενη βιβλιογραφία για όλες τις ηλικίες

5. Τι σκέφτεται ένας πρωταθλητής πριν παίξει

6. Παρτίδα μεταξύ των συμμετεχόντων και ανάλυσή της

 

Η συμμετοχή στο πρόγραμμα είναι ελεύθερη.

 

 


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

 

Τα προγράμματα γαι τα σχολεία έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να ενθαρρύνεται η ενεργητική συμμετοχή των μαθητών, να διατηρείται αμείωτο το ενδιαφέρον τους, να αναπτύσσουν τη φαντασία και τη κριτική τους ικανότητα μέσα από ένα ταξίδι βιωματικής μάθησης.

 

Οι θεματικές ενότητες έχουν χωριστεί στις εξής κατηγορίες:

 

- Νηπιαγωγείο: Για ηλικίες 4-6 ετών, όπου δίνεται έμφαση στην δημιουργικότητα και τον ενθουσιασμό μέσα από σκακιστικά παραμύθια, κουίζ, ζωγραφιές και παιχνίδια που διδάσκουν τις βασικές αρχές του σκακιού. Το νηπιαγωγείο θεωρείται η ιδανική ηλικία για να γνωρίσει ένα παιδί το σκάκι ώστε να αποκτήσει πολύ νωρίς ερεθίσματα συνδυαστικής και αναλυτικής σκέψης.

 

Έρευνες από το χώρο των Νευροεπιστημών, της Ψυχολογίας, και της Εκπαίδευσης επισημαίνουν ότι τα μικρά παιδιά:
1. Μαθαίνουν καλύτερα μέσα από εμπειρίες/δραστηριότητες που έχουν νόημα για τα ίδια και τη ζωή τους έξω από το σχολείο.
2. Οικοδομούν τη νέα γνώση πάνω σε προϋπάρχουσες εμπειρίες και γνώσεις.
3. Χρειάζονται ευκαιρίες για οργανωμένες εξερευνήσεις και έρευνα.
4. Χρειάζονται ευκαιρίες για διάλογο και συνεργασία, με έμπειρους ενήλικες και συμμαθητές, που επεκτείνουν τη σκέψη και τη φαντασία.
5. Μαθαίνουν μέσα από ένα συνδυασμό μαθησιακών εμπειριών: αυθόρμητες και οργανωμένες, εμπειρίες που ξεκινάνε από τα ίδια και τα ενδιαφέροντά τους και εμπειρίες που οργανώνει ο εκπαιδευτικός με συγκεκριμένους μαθησιακούς στόχους που θέτει το πρόγραμμα σπουδών ή προκύπτουν από τις ανάγκες των μαθητών της τάξης του.

 

- Δημοτικό: Οι μαθητές όλων των τάξεων του Δημοτικού ενθαρρύνονται από τα σύγχρονα προγράμματα σπουδών να χρησιμοποιούν τις σύγχρονες τεχνολογίες ως μαθησιακό-γνωστικό εργαλείο και θεωρούνται μέσο υποστήριξης των σύγχρονων παιδαγωγικών προσεγγίσεων, εργαλείο συνεργασίας και ανάπτυξης της κριτικής σκέψης και της δημιουργικής ικανότητας των μαθητών.

Οι μαθητές χρησιμοποοιύν τις νέες τεχνολογίες και ως εργαλείο έκφρασης και επικοινωνίας: Εξοικειώνονται με τους υπολογιστές και αξιοποιούν τα σύγχρονα εργαλεία ( εκπαιδευτικό λογισμικό, εφαρμογές διαδικτύου) για να δημιουργήσουν ψηφιακά έργα, να εκφραστούν και να επικοινωνήσουν, να συνεργαστούν με τους συμμαθητές και τον διδάσκοντα. Το πρόγραμμα συμβάλλει στη συνεχή ανάπτυξη τεχνικών δεξιοτήτων και στην επάρκεια χειρισμού των σύγχρονων περιβαλλόντων.

 

Οι μαθητές εμπλέκονται επίσης σε δραστηριότητες επίλυσης προβλημάτων που έχουν ως σκοπό την καλλιέργεια δεξιοτήτων μεθοδολογικού χαρακτήρα (επεξεργασία δεδομένων, σχεδιασμός και υλοποίηση αλγορίθμων, μοντελοποίηση λύσεων, προγραμματισμός υπολογιστών, δημιουργικότητα και καινοτομία) και δεξιοτήτων υψηλού επιπέδου (διερεύνηση, κριτική και αναλυτική σκέψη, συνθετική ικανότητα, ικανότητες επικοινωνίας και συνεργασίας). Η ενασχόλιση με το σκάκι μέσω σύγχρονων εργαλείων και μεθόδων συνεισφέρει ευχάριστα και δημιουργικά προς αυτή τη κατεύθυνση.

 

Εϊναι γεγονός ότι οι περισσότεροι νεαροί σκακιστές εμφανίζουν εξαιρετικές επιδόσεις στο σχολείο, θέτοντας ισχυρά θεμέλια για τη μετέπειτα μαθησιακή τους διαδρομή.

 

 

 


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΙΑ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ

 

Ένας προπονητης πρέπει να μπορεί να εμπνέει, να αποτελεί ένα πρότυπο για τους νέους, να μπορεί να μεταδώσει την εικόνα του δάσους πριν από την εικόνα του δέντρου. Αυτά τα ποιοτικά χαρακτηριστικά συνδυασμένα με άριστη τεχνική κατάρτιση, παιδαγωγική μεθοδολογία και αγωνιστική εμπειρία υψηλού επιπέδου αποτελούν εγγύηση για μια συνεργασία δημιουργική, γεμάτη ενθουσιασμό και φαντασία, που θα χτίσει βήμα-βήμα ένα φυτώριο με προοπτικές και μια ομάδα αξιόμαχη, με συγκεκριμένους στόχους και θετική ενέργεια.

 

Επικοινωνήστε μαζί μας για να σχεδιάσουμε μαζί το πρόγραμμα που ταιριάζει στα μέλη του συλλόγου σας, μέσα από μια μεγάλη ποικιλία επιλογών.

 

 

 


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ "ΦΙΝΑΛΕ"

 

Το πρόγραμμα χωρίζεται σε 2 ενότητες: Α. Οι γενικές αρχές και στρατηγικές των φινάλε και Β. Ταξινόμηση και στρατηγικές ανά θεματική ενότητα. Οι θεματικές ενότητες που καλύπτονται είναι ενδεικτικά οι παρακάτω:

 

- Τα βασικά φινάλε (νίκη μόνο με βασίλισσα ή πύργο ή 2 αξιωματικούς ή ίππο και αξιωματικό)

- Φινάλε με 1 πιόνι

- Η "οποζισιόν"

- 2 πιόνια έναντι 1

- Βασίλισσα έναντι πιονιών

- Βασίλισσα έναντι βασίλισσας και πιονιών

- Βασίλισσα έναντι συνδυασμού πύργων και ελαφρών κομματιών

- Βασίλισσα έναντι πύργου

- Βασίλισσα έναντι πύργου και πιονιών

- Πύργος έναντι αξιωματικού

- Πύργος έναντι αξιωματικού και πιόνια

- Πύργος έναντι ίππου

- Πύργος έναντι ίππου και πιόνια

- Πύργος και αξιωματικός έναντι πύργου

- Πύργος και ίππος έναντι πύργου

- Πύργος έναντι πιονιών

- Πύργος και πιόνι έναντι πύργου

- Πύργος και δύο πιόνια έναντι πύργου

- Γενικές αρχές φινάλε πύργων

- Ίππος έναντι αξιωματικού

- Αξιωματικός έναντι αξιωματικού ιδίου χρώματος

- Αξιωματικός έναντι αξιωματικού διαφορετικού χρώματος

- Ίππος έναντι ίππου

- Ίππος ή αξιωματικός έναντι πιονιών

- 2 ίπποι έναντι 1 πιονιού

- Τα καλύτερα φινάλε του Καπαμπλάνκα

- Αγωνιστικά θέματα που αφορούν το φινάλε

 

 


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ "ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΘΕΣΗΣ"

 

Η σκακιστική τέχνη στηρίζεται πάνω σε τρεις βάσεις: τη στρατηγική διαίσθηση, τη συνδυαστική όραση και την ικανότητα μετρήματος των βαριαντών.

Το πρόγραμμα "ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΘΕΣΗΣ" απευθύνεται σε όσους επιθυμούν να βελτιώσουν τις ικανότητές τους σε θέματα που είναι συνδεδεμένα με το στρατηγικό παιχνίδι.

 

Η θεματολογία του προγράμματος περιλαμβάνει ενδεικτικά τα εξής:

 

- Γενική θεωρία του μέσου της παρτίδας

- Βασικές αρχές στρατηγικού παιχνιδιού

- Οι τέσσερις αρχές του Στέινιτς

- Υλική υπεροχή

- Η κακή θέση του αντίπαλου βασιλιά

- Η παρουσία ελεύθερου πιονιού

- Αδύνατα πιόνια

- Αδύνατα τετράγωνα

- Αδυναμία σε ομάδα τετραγώνων του ιδίου χρώματος

- Νησίδες πιονιών

- Δυνατό κέντρο από πιόνια

- Το πλεονέκτημα των δύο αξιωματικών

- Η κατοχή ανοικτής στήλης

- Η κατοχή ανοικτής διαγωνίου

- Η κατοχή οριζοντίου

- Η άσχημη θέση ενός κομματιού

- Δυσαρμονία στη διάταξη των κομματιών

- Καλύτερη ανάπτυξη

- Πίεση των κομματιών στο κέντρο

- Πλεονέκτημα στο χώρο

- Τυπικά σχέδια

- Επιλογή σχεδίου

 

 


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ "ΤΟ ΜΕΤΡΗΜΑ"

 

Η ικανότητα της ανάλυσης είναι το βασικότερο στοιχείο για την επιτυχία. Τρεις είναι οι παράγοντες που εξασφαλίζουν ότι θα βρεθεί η σωστή κίνηση: Η ακρίβεια στην ανάλυση όλων των βαριαντών που μπορούν λογικά να εξεταστούν, η βεβαιότητα ότι εξετάζονται όλες οι σημαντικές κινήσεις και συνέχειες και η αυστηρή οικονομία χρόνου σκέψης. Το πρόγραμμα εξετάζει λεπτομερειακά και τους τρεις αυτούς παράγοντες μέσα από επιλεγμένα παραδείγματα. Παρουσιάζονται οι διάφοροι τύποι δέντρων ανάλυσης, η σωστή μεθοδολογία ανά τύπο και η τεχνική κατάρτισης λίστας υποψηφίων κινήσεων σε κάθε θέση. Ανάλογα με το επίπεδο των μαθητευόμενων, παρουσιάζονται επίσης τεχνικές συγκέντρωσης, διαίσθησης, διόρασης, υποκειμενικής αξιολόγησης κλπ. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει μεγάλο αριθμό ασκήσεων με κλιμακωτό βαθμό δυσκολίας.

 

 

 


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΝΟΕΡΗΣ ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗΣ

 

Ένα καινοτόμο πρόγραμμα σταδιακής εξοικείωσης με τη νοερή απεικόνιση, τη τεχνική που μας βοηθά να σκεφτόμαστε και να μελετάμε χωρίς να βλέπουμε τη σκακιέρα.

 

 


ΡΕΠΕΡΤΟΡΙΟ ΑΝΟΙΓΜΑΤΩΝ

 

Το πρόγραμμα αφορά αποκλειστικά τη σωστή εκμάθηση ενός ρεπερτορίου ανοιγμάτων.Τα προτεινόμενα ρεπερτόρια έχουν δημιουργηθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να ταιριάζουν με ένα συγκεκριμένο στυλ παιχνιδιού. Ενδεικτικά αναφέρονται τα εξής:

 

- Ρεπερτόριο για στρατηγικούς παίκτες με τα λευκά

- Ρεπερτόριο για τακτικούς παίκτες με τα λευκά

- Ρεπερτόριο για στρατηγικούς παίκτες με τα μαύρα

- Ρεπερτόριο για τακτικούς παίκτες με τα μαύρα

 

Ο μαθητευόμενος έχει επίσης τη δυνατότητα να διαλέξει ο ίδιος ποια ανοίγματα να εντάξει στο ρεπερτόριο του με βάση την κατηγοριοποίηση των ανοιγμάτων.

 

Σε κάθε άνοιγμα παρουσιάζονται τυπικές θέσεις, τυπικά σχέδια, ενδεικτικές παρτίδες κάποιου ισχυρού παίκτη που παίζει συστηματικά το εν λόγω άνοιγμα και βασικές βαριάντες.

 

 

 


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ "ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΕΣ"

 

Το πρόγραμμα μελετάει τα χαρακτηριστικά των παγκόσμιων πρωταθλητών.

 

 


ΘΕΜΑΤΙΚΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ

 

Επιλέξτε το θέμα που σας ενδιαφέρει και εμείς θα οργανώσουμε για εσάς ένα σεμινάριο διάρκειας 3-8 ωρών, ανάλογα με το θέμα και το επίπεδο των συμμετεχόντων. Παράλληλα οργανώνονται θεματικές ημερίδες ανά τακτά χρονικά διαστήματα με προκαθορισμένη θεματολογία.